5 tipp a gyorsabb regenerálódáshoz

Írta: Incze Ábel

Incze Ábel vagyok, a győri Széchenyi István Egyetem Sport és rekreációszervező hallgatója. A sziklamászás a szenvedélyem, de már több sportágat űztem. Mindig törekedtem a megtervezett edzésre, mert szerintem ez a fejlődés kulcsa. Azért hoztam létre az IVET-et ,hogy a tudatos edzéstervezés mindenki számára elérhető legyen.

2020.04.07.

A folyamatos terhelés hatására a szervezet szép lassan hozzászokik a mindennapi igénybevételhez és a fáradt izmokat kevesebb időközönként lehet igénybe venni. Az izmoknak általánosságban 72 óra pihenés kell, de ezt a folyamatot felgyorsíthatjuk, íme 5 tipp a gyorsabb regenerálódáshoz:

1.tipp Edzés után nyújts le! A terhelés hatására megrövidült izmokat mindenképp le kell nyújtani, hogy azok visszanyerjék edzés előtti állapotukat.

2.tipp Hengerezz! Edzés után lazítsd fel az izomcsomókat és masszírozd át tested egy SMR hengerrel.

3.tipp Hűtsd le magad! Az edzés következtében az izmokban mikro szakadások jönnek létre (ez adja a méretnövekedést) és ezzel együtt gyulladások is keletkeznek. Az edzés utáni hideg zuhany képes ezeket a gyulladásokat levinni.

4.tipp Táplálkozz! Fél órán belül pótoljuk az edzés következtében kiürült tápanyagokat. Kerüljük az állati eredetű ételeket, a mikrogyulladások csökkentéséhez!

5.tipp Aktív pihenőnap. Pihenőnapon az a legrosszabb, ha kiengedsz és egésznap otthon ülsz. Menj ki a szabadba egy sétára!

Érdekelhetnek még…

A Cooper teszt

A Cooper teszt

A Cooper tesztet az amerikai katonai kiképzéshez találta ki Dr. Kenneth H. Cooper nevéhez fűződik még az aerobic...

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük